zaterdag 6 maart 2010

Fietsdomino

Ik loop de supermarkt uit met een zware boodschappentas. Ik til Janne in het fietsstoeltje, hang die veel te zware tas aan mijn stuur. Veel te gevaarlijk, maar ja, iemand heeft onze bakfiets nooit meer terug gebracht! Onhandig probeer ik op te stappen. Ondertussen is er nog iemand onhandig. Een vrouw stapt op haar fiets en raakt de fiets naast haar. De fiets valt om, de fiets daarnaast ook, en die daarnaast en daarnaast. Zo vallen er zo'n acht fiets om. De vrouw kijkt mij aan. Lacht schaamtevol en zegt: "hihi... snel weg fietsen maar?!" En weg is ze. Ik sta daar. Nog even te twijfelen ook. Ik denk er serieus een moment over na om de tas van mijn stuur te halen. Janne uit haar stoeltje te tillen, mijn fiets weg te zetten en die acht fietsen uit de knoop te halen terwijl ik Janne veilig op de stoep houd. Dan besluit ik gelukkig dat niet te doen. Onderweg zegt Janne (amper twee en een half jaar oud) "dat is toch niet zo netjes mama?" Ik beaam wijselijk, die mevrouw moest inderdaad eigenlijk de fietsen rechtzetten. Eerlijk is eerlijk!

3 opmerkingen:

  1. Tsss, dat was zeker niet zo netjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hej man drie stukjes in zes dagen. irritant leven of niet. wel weer tijd en genoeg hilarische verhalen. alsjeblieft nog eentje? Heb je misschien al iemand pootje gelicht (terwijl Janne niet keek).

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hihi, Okay. Nog eentje dan, speciaal voor jou!

    BeantwoordenVerwijderen