dinsdag 24 november 2009

Sorry, te laat.

Eigenlijk moet ik nu in de tram stappen, dan in de metro en dan om 14:00 uur tussen de krijsende kinderen mijn kindje in haar arm laten prikken door een onervaren student. Eigenlijk... Maar ze slaapt zo lekker. Dus ik smokkel. Ik ga te laat komen. Ik ga wel. Die keus was al moeilijk genoeg. Toen bleek het in de RAI te gaan gebeuren. Jezus, wat vind ik dit vreselijk. Nooit aan gedacht. Ik dacht gewoon op het consultatiebureau terecht te kunnen. Maar nee, helaas. Ze maken er een gespannen toestand van. Ik hoorde dat er op verschillende prik-plekken Pieten ingezet worden om de spanning nog wat extra op te voeren! Het zal een dolle boel worden... Later meer.

Nou, dat viel dus reuze mee. Nadat ik mij in het zweet de netelroos had gewerkt, bleek: het maakt helemaal niets uit hoe laat je komt. Het is gewoon een constante toevoer van kinderen. In een enorme hal word je opgevangen. Er hangt een heuze feeststemming. Geen Piet te bekennen, wel hangen overal ballonnen en een vrolijk duo dat op opgetogen toon zingt dat alle kindjes een prikje krijgen vandaag. Tja, als je de boodschap maar vrolijk brengt. Je bent dan nog ver verwijderd van de krijsende kinderen. Die bevinden zich een hal verder achter de schermen. Als je het huilen eenmaal kan horen, ben je ook zo aan de beurt.
Wel ging het meteen even mis, omdat die man Janne op schoot wilde hebben. Gelukkig mocht ik zijn plaats innemen. Janne was meer onder de indruk van de ballonnen, dan van de prik zelf.

Al met al heb ik misschien weer eens voor mijn beurt gesproken...

Bent u ook zo iemand die regelmatig voor uw beurt spreekt? Of bent u misschien een van die mensen die ik vanmiddag hoorde klagen over het aantal bacillen dat zich in zo'n ruimte als de RAI bevinden?

5 opmerkingen:

  1. wij moesten naar het zuiderpark in Den haag. Ik dacht ook van oh jeee,konden gelukkig met buurman en buurjongetje meerijden. en parkeren zonder probleem en gelijk aan de beurt. ff huilen maar de kleurplaat deed onze zoon van twee weer lachen..over drie weken mogen we weer...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wij gaan donderdag de prik halen. En voor mijn beurt praten? Alleen als ik zeker weet dat ik gelijk heb. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. waarvoor is die prik eigenlijk??? zo collectif met z'n allen van moeten?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @Vermiljoen: Het is tegen de Mexicaanse griep. Het is vrijwillig. Alle kinderen tussen de 4 maanden en 5 jaar, krijgen een vaccinatie aangeboden. Van kinderen tot 4 maanden komen alle huisgenoten in aanmerking voor een prik.
    In december (over precies drie weken) moeten we met z'n allen nog een keer, ander werkt het niet voldoende.
    Doen ze in België niet mee?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. In België worden alleen de risicogroepen gevaccineerd, en voetballers, al was dat niet de bedoeing (roloog). Die prikken zijn zo m'n ding niet, ben blij dat ze 't niet verplicht hebben gemaakt.Soit oeroude oeverloze discussie.

    BeantwoordenVerwijderen