zaterdag 2 januari 2010

Uiterlijk dit jaar

Goede voornemens. Ik heb er maar een dit jaar. Eigenlijk heb ik er altijd maar een, want stiekem geloof ik er niet in. Tenminste, ik geloof wel in het kritisch kijken naar je leven tot nu toe en dan onderzoeken wat je zou willen veranderen. De bewustwording daarvan kan veel te weeg brengen. Zeker als je bereid bent je onderzoek wat dieper te doen dan alleen het meest voor de handliggende. Elk jaar wil ik afvallen, maar nu ga ik het echt doen... Je bereikt waarschijnlijk meer wanneer je je onderzoek wat verdiept. Wat zou je willen dat er nou echt veranderd als je je streefgewicht bereikt hebt? En zo steeds verder naar de kern.
Maar goed, ik dwaal af, want hier wilde ik het eigenlijk helemaal niet over hebben. Ik heb dan wel maar een voornemen, maar dat het een druk jaar wordt is wel duidelijk. Even een korte opsomming van mijn jaar:
Om te beginnen stop ik over enkele weken bij het gezin waar ik werk. Dit is een goede en belangrijke stap voor mij. Vervolgens ga ik op vakantie met mijn schoonouders, iets wat ik zie als een fikse uitdaging. Na terugkomst leg ik binnen een week mijn schriftelijk- en praktijkexamen af van mijn opleiding tot LifeCoach, om vervolgens drie dagen later te vertrekken naar Zwitserland om daar met Janne en Arjan een weekje te gaan werken in een wintersporthotel.
Per maart begin in vervolgens als gastouder binnen een nieuw gezin. Iets waar ik veel vertrouwen in heb, maar wat toch een uitdaging zal zijn. In maart begin ik ook als assistentmentor binnen de opleiding die ik dan net heb afgerond en wil ik ook graag als LifeCoach iets op gaan zetten.
Dan zijn er ook nog de wat bredere veranderingen, zoals verhuizen en Janne naar de peuterspeelzaal.
Blijft weinig tijd en energie over voor goede voornemens. Maar toch heb ik besloten me wat meer op mijn uiterlijk te concentreren komend jaar.
De afgelopen jaren, en de komende jaren vast en zeker ook nog, heeft vooral het innerlijk centraal gestaan. Maar nu ik de dertig toch echt een eindje gepasseerd ben en moeder ben geworden, merk ik dat mijn uiterlijk echt wat aandacht behoeft. Dus, leuke kleding, fijne kapper en ook in goede smeersels zal ik mij gaan verdiepen.

Naast wat er werkelijk gaat gebeuren en wat ik mij voorneem heb ik ook nog een paar idealen. Ik wil graag een kinderboek schrijven. En ik wil ook graag een boek gaan schrijven over mijn visie op opvoeding. Mijn hooggevoeligheid, de verandering van tijd, mijn jarenlange ervaring binnen verschillende doelgroepen en mijn natuurlijk inzicht op dit gebied hoop ik (ooit) eens te kunnen verwoorden en inzichtelijk te maken voor anderen.
Meer uit eigenbelang dan wat anders, want het lijkt me heerlijk me te kunnen uiten op dit gebied.

Daarom wil ik u uitnodigen.
U mag mij via deze site, of via mijn prive mailadres wat hiernaast staat, al uw vragen over opvoeding stellen. Ik zal deze kosteloos naar mijn visie en kennis beantwoorden. U doet mij hier een groot plezier mee. Op deze manier kom ik te weten wat er speelt aan vragen, maar krijg ik ook de kans om mijn talent te ontwikkelen en te uiten.
Laat ik daar aan toe voegen dat alle vragen uiteraard vertrouwelijk behandeld worden.

Daarnaast zou ik het fantastisch vinden dat als u informatie en/of tips heeft die mij zouden kunnen helpen mijn voornemen en/of idealen te ontwikkelen en/of realiseren, u die met mij zou willen delen.

Namelijk: In een les vertelde een leraarcoach ons het volgende:
Je geeft aan veel mensen je visitekaartje af, waarop staat wat je doet. Op die manier bouwen mensen een netwerk. Je weet dan wie je waarover bellen.
Zou het niet mooi zijn als je op je visitekaartje ook iets zou zetten als:

Ik heb een aantal idealen. Een kinderboek schrijven, een fietsreis maken door Nieuw Zeeland met mijn man en kinderen, fotograferen op hoog niveau. Ben of ken je iemand die mij een stapje dichterbij het bereiken mijn idealen kan brengen, hoor ik het graag!

4 opmerkingen:

  1. Ik wens jullie een fantastisch 2010!
    En dat al je mooie plannen werkelijk uitkomen!
    Het opvoeden van m'n dochter lukt me prima! Maar een stiefzoon met pddnos is soms best moeilijk.
    In mijn eigen leven blijf ik vallen en opstaan, maar word ik met de jaren sterker en blijf ik leren.
    Mijn doel is GELUKKIG ZIJN! en me meer creatief ontplooien.

    Happy weekend :)

    ps.Gelukkig heb ik nu een psych. verpleegkundige coach, die me de juiste richtlijnen weet te geven.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat 2010 je maar mag brengen wat je je wenst!
    En vragen over opvoeding, goh, die heb ik eigenlijk niet. Maar mocht ik ooit ergens tegenaan lopen dan hoor je het van me.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Verfrissend wel, iemand die zich juist meer met haar uiterlijk gaat bezighouden! En erg gezellig. W.b. smeerseltjes: het schijnt dat de dag- en nacht creme van de Aldi het beste werkt!

    En wat een slim idee om mensen vragen te laten mailen. Zo weet je in ieder geval dat je met je boek precies de vinger aan de pols hebt.

    Veel succes met alles.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie motivaties om een beter en leuker leven te hebben!!

    BeantwoordenVerwijderen